Nový modul pro tvorbu hudby využívá strojovou inteligenci k okamžitému vytváření skladeb, které odpovídají vizuálnímu tónu a rytmu předložených videí.
- Podrobnosti
- Klára Pištorová
Pokud jste někdy produkovali video, pravděpodobně jste se teď zasnili. Všichni producenti videí vědí, že hudební prefabrikované skladby jsou často pouze bezeslovné znělky zakoupené v online knihovně a na video padnou asi jako vypůjčený oblek. Ovšem vzhledem k nespočtu hodin strávených nad editováním skladeb, které mají odpovídat rytmu a délce videa, se mnoho editorů rozhodlo pro snadnou možnost výběru konzervovaného kousku zvuku z virtuální police.
Software společnosti Dynascore využívající umělou inteligenci dokáže pořídit již existující skladbu, poté ji automaticky rozdělí a skladbu „přepracuje“ tak, aby vyhovovala jakémukoli videu, se kterým uživatel pracuje. Producenti si pak mohou nové skladby ihned vyzkoušet.
Uživatel může také vytvořit jakoukoli ze stovek melodií tak, aby dokonale odpovídala délce a tempu stejného videa. Vzhledem k tomu, že je skladba vytvořena skladatelem AI, je taktéž chráněna autorskými právy a každá melodie tak přichází se svou vlastní licencí, která uživateli umožňuje globální využití vzniklé hudby.
Spolu se svým vývojářským týmem narazili autoři Dynascore Greg Jarrett a Yuunus Saatchi na nejlepší scénář, pokud jde o vytvoření hudebního základu. Kdo by mohl lépe psát kousky, které evokují vizuální drama, než skladatelé, kteří jsou za to každý den placeni?
Zlaté uši lidských skladatelů jsou opravdu klíčem ke konečnému úspěchu Dynascore. Historickým problémem hudby založené na AI či „algoritmicky komponované“ hudbě bylo podle Saatchiho to, že se většinou pokoušela naučit softwarové nástroje psát hudbu od základu novou, místo aby interpretovala již zkomponované skladby.
V počátcích Dynascore pracovali Saatchi a jeho tým na vývoji způsobu, jak rozdělit původní hudbu, která nespadá pod autorská práva na segmenty, které nazývají „morfony“. Naučili AI píseň, a poté ji požádali, aby něco podobného překomponovala s pomocí rysů původní písně. Následně byli vyzvání hudebníci, aby výsledné dílo AI kritizovali.
Získání hudby, která dokonale zapadne do videa, není tak jednoduché jako rozřezávání existujících skladeb předvídatelným způsobem. Organické přechody vyžadují důkladnější pochopení klíče, rytmu a intenzity. Morfony neindikují pouze rychlost písně, ale rovněž označují různé další tonální a hudební charakteristiky, které umožňují AI poznat, které typy hudebních bloků na sebe navazují.
Poté co byl systém morfonů zdokonalen, zadal tým AI písničky a nechal je přepracovat. Proces funguje tak, že AI získává zpětnou vazbu, poučí se z ní, a dospěje do bodu, kdy najednou vytváří soudržné kompozice. Chvíli trvalo, než byl software dostatečně hudebně gramotný, avšak brzy se stal dost chytrým na to, aby přizpůsobil přechody, ztlumení, přestávky a další uživatelem načasované požadavky do každé melodie, kterou napsal. Zrodila se verze Dynascore.
Možnost vytvořit na jedno video několik nových hudebních kousků je až neuvěřitelná! Uživatelé na vlastní oči viděli rozdíly v momentě, kdy bylo k jednomu videu namixováno několik různých skladeb - od klasické hudby přes hip-hop až po lidovou píseň. Tak bylo možné během několika minut vytvořit tři odlišné verze jednoho videa. Díky hudbě upravené na míru videu působí výsledek profesionálněji a méně jako demo.
Další v řadě výhod softwaru je jeho neomezená globální licence pro vytvořenou skladbu. Mít jedinou globální licenci, kterou trvale vlastníte, znamená, že můžete skladby od Dynascore používat kdekoli a kdykoli.
Saatchi také uvádí, že unikátnost AI je v tom, že by běžný posluchač neměl rozeznat, zda hudbu stvořil stroj, či byla vytvořena ve studiu. Vzhledem ke kvalitě hudby a cenové dostupnosti modulu se předpokládá, že zájemců o aplikaci bude mnoho. Společnost také vydala sadu nástrojů, které vývojářům softwaru ze třetích stran umožní používat hudební modul ve svých aplikacích.
Nemáte oprávnění vkládat komentáře