Společnost Tencent získala patent na dědictví digitálních předmětů. Apple nedávno oznámil podobný projekt Foto: Shutterstock
Čas na přečtení: 2 min

Čínská holdingová společnost Tencent se zaměřením na videoherní průmysl si začátkem července 2021 zajistila patent týkající se dědictví digitálních aktiv. Uživatelům služby tak bude umožněno rozhodnout o tom, co se s jejich digitálním majetkem stane po jejich smrti.

Na webových stránkách technologického giganta Tencent se zpráva o získání patentu zahrnující metody zpracovávání informací v oblasti dědictví a posmrtného převodu digitálního majetku objevila teprve před několika dny. Žádost byla podána již v roce 2019 a vzhledem k faktu, že vlastní plán na spuštění podobné služby poskytující řešení pro digitální dědictví představila před několika týdny i společnost Apple, může působit načasování tohoto kroku ze strany čínské společnosti trochu podezřele.

Zatímco Apple plánuje v rámci svého systému Digital Legacy uživatelům na žádost přidělovat tzv. správce, kteří budou mít po jejich smrti přístup k danému digitálnímu majetku (fotografie, kontakty, poznámky, atd.), Tencent se chce zaměřit na přímý převod aktiv do právoplatného držení osoby uvedené v závěti. Veškeré nasbírané herní předměty a měny by mělo být možné permanentně přepsat na svou rodinu a blízké a zabránit tak jejich propadnutí do hlubin virtuálního prostoru.

Někteří odborníci varují, že licencovaný majetek, jako jsou herní účty nebo ingame předměty, mohou v rámci dědického procesu představovat značný zádrhel, na rozdíl například od kryptoměn. Jelikož Tencent zatím neupřesnil, kdy a jakým způsobem bude patent využívat, o jednotlivých příkladech právních komplikací lze v tuto chvíli pouze polemizovat.

Jaká konkrétní omezení vydání patentu představují pro ostatní společnosti s podobným záměrem, není také kvůli nedostatku směrodatných informací zatím zcela vyjasněno. Dost dobře by tak mohlo dojít na nejhorší možný scénář; ostatní vývojáři přijdou o možnost tvořit svoje vlastní systémy pro dědění digitálních předmětů. V minulosti už jsme byli obdobné situaci svědky, a to když japonský vydavatel her Bandai Namco získal díky patentu ultimátní monopol k implementaci různých miniher do loading screenů jejich titulů po celé dvě dekády.

Jen v roce 2021 pak Tencent investoval do několika desítek gamingových projektů. Za zmínku bezpochyby stojí spolupráce se známými jmény herního průmyslu, jakými jsou Ubisoft nebo Epic Games, Tencent navíc disponuje i vlastním herním studiem Timi Studios, které stojí za vývojem oblíbené střílečky Call of Duty Mobile a v poslední době vládne trhu mobilních her. Celkový objem investic provedených firmou aktuálně dosahuje hodnoty okolo 300 miliard dolarů.

Nemáte oprávnění vkládat komentáře