5 praktických tipů, jak blockchain zlepší vaše podnikání Foto: Shutterstock
Čas na přečtení: 3 min

Blockchain je technologie, která zaznamenává transakce do digitální knihy, kde je nelze změnit. Informace jsou snadno ověřitelné přístupné veřejnosti a decentralizované. Tyto výhody přinášejí mnoho možností pro zlepšení firemních procesů.

1. Inteligentní smlouvy

Chytrá smlouva je samoprováděcí smlouva, která má podmínky a povinnosti všech stran zapsané přímo do kódu. Kód a podmínky smlouvy existují v decentralizované blockchainové síti. Chytré smlouvy zajišťují, že všechny strany dohody budou dělat to, co mají. Procesy navíc fungují bez prostojů a bez zásahů externích stran. Jak vám chytrá smlouva pomůže získat více peněz? Zajišťuje, že dostanete zaplaceno, jakmile dodáte své zboží nebo službu. Navíc, pokud druhá strana od smlouvy odstoupí, vaše zboží či služby vám budou vráceny. To znamená, že k urovnávání sporů nebudete muset využívat právníky, úředníky nebo jiné prostředníky, jejichž služby něco stojí. Chytrá smlouva je fantastickým nástrojem, který můžete použít, když jste nuceni obchodovat s lidmi či firmami, kterým nedůvěřujete nebo je neznáte.

2. Hledání zaměstnanců

Je důležité vybrat ty správné lidi, kteří s vámi budou spolupracovat na růstu vaší firmy. Najímání správných zaměstnanců vyžaduje spoustu času a úsilí. Blockchain to všechno může usnadnit. Upravili jste někdy svůj životopis tak, aby vypadal pro potenciální zaměstnavatele o něco působivěji? Pokud jste to již udělali nebo jste o tom uvažovali, můžete si být jisti, že vaši potenciální zaměstnanci také myslí na to, že vám udělají totéž. Uchazeči o zaměstnání často pomocí Photoshopu vytvářejí působivé dokumenty, nebo mohou tvrdit, že sportují, aniž by někdy vstali z kanape. Hlavním důvodem, proč to dělají je, že vědí, že pravděpodobně nebudete mít čas ani prostředky na důkladnou kontrolu jejich kvalifikace. Představte si však, že máte přístup ke snadno ověřitelným záznamům potenciálního zaměstnance – informace o studiu, mimoškolní aktivity, záznamy o minulých zaměstnáních a reference jsou uloženy v nemodifikovatelné „digitální knize“. Pokud narazíte na zajímavého kandidáta, můžete rychle ověřit autentičnost jeho kvalifikace. Důvěryhodné údaje, které jsou snadno dostupné, zkracují délku procesu výběru a náboru kandidáta.

3. Platby

Blockchain měl svůj počátek v bitcoinech, není tedy překvapením, že bitcoiny a další kryptoměny lze použít i k výplatě zaměstnanců. Provádění krypto plateb na blockchainu je obzvláště výhodné, pokud máte zahraniční pracovníky. Blockchain vám umožní odměnit je rychle a bez transakčních poplatků spojených s tradičními bankovními systémy nebo převody peněz. Vyplácení zaměstnanců pomocí kryptoměn vám může pomoci ušetřit peníze i jinak. Záznamy o vašich transakcích na blockchainu usnadňují sledování peněžních toků a všech plateb vůbec.

4. Identifikace věrných zákazníků

Blockchain usnadňuje spolehlivou správu identit. Vaši zákazníci a zaměstnanci mají digitální identifikátory, které usnadňují ověřování jejich identity. Pokud jsou tyto informace uloženy v blockchainové síti, riziko krádeže identity se snižuje, stejně tak hrozby praní špinavých peněz a podvodů spojených s prolomením kybernetické bezpečnosti. Protože informace na blockchainu nelze změnit, umožňuje lidem převzít kontrolu nad jejich osobními údaji. Jasné záznamy o transakcích také pomohou vám a vašim zákazníkům zjistit, jak se váš obchodní vztah v průběhu času vyvíjel. Díky blockchainu můžete lépe identifikovat věrné zákazníky, dozvědět se více o jejich vzorcích utrácení a neustále rozšiřovat vaší zákaznickou základnu.

5. Lepší marketing

Marketing je pro podnikání zásadní a ukázat se potenciálním zákazníkům mezi konkurencí v dobrém světle je čím dál tím těžší. Podnikatelé jsou většinou dobře obeznámeni s využíváním sociálních médií, billboardů, televizní a tiskové reklamy či directmailu, ovšem blockchain může jejich marketingové úsilí ještě zefektivnit. Marketéři ho mohou použít ke sledování informací o klientech a chování spotřebitelů. S těmito daty mohou zkušení obchodníci vytvářet chytré kampaně, které přinášejí větší návratnost investic. Veškeré změny v kampaních lze snadno identifikovat, pokud narazíte na chybu, můžete pomocí blockchainu zjistit, kdo a kdy jí udělal. A konečně, blockchain umožňuje marketérům ověřit si, že statistiky online kampaní generují reální lidé a že čísla nejsou uměle nafukována prostřednictvím robotů.

 

 

ZDROJ

Nemáte oprávnění vkládat komentáře