Blockchainová hudební platforma Audius spolupracuje s TikTokem    Foto: Shutterstock
Čas na přečtení: 2 min

Decentralizovaná streamovací platforma Audius ve spolupráci s celosvětově úspěšnou sociální sítí TikTok vyvinula a spustila novou funkci nazvanou “TikTok Sounds”.

Partnerství společnosti TikTok s blockchainovým projektem Audius je první svého druhu a mezi investory vzbudilo značný rozruch. Krátce po ohlášení spolupráce se cena tokenu AUDIO zdvojnásobila a nyní se pohybuje okolo hranice 3 amerických dolarů za kus. Celková tržní hodnota se vyšplhala nad hranici 1 miliardy dolarů, kde i nadále setrvává.

Audius spolupráci s miliardovou sociální sítí a zbrusu novou funkci pojmenovanou TikTok Sounds oficiálně oznámil prostřednictvím Twitteru společně s ukázkovým videem pro veřejnost. Funkce TikTok Sounds ulehčuje umělcům a uživatelům platformy Audius snadno a rychle nahrávat a sdílet zvukové stopy přímo na aplikaci TikTok, kde jsou následně používány ve zveřejňovaném videoobsahu.

Podle Roneila Rumburka, spoluzakladatele a generálního ředitele společnosti Audius, nemá naprostá většina uživatelů nové funkce TikTok Sounds o použití blockchainové technologie ani tušení, a i z toho důvodů není v současné době tento aspekt marketingově využíván. Blockchain je však základním stavebním kamenem celého projektu.

Založen v roce 2018, Audius se znatelného růstu dočkal až v letos, kdy se během několika málo měsíců uživatelská základna rozrostla na pětinásobek. Streamovací platforma představuje decentralizovanou konkurenci projektů Spotify nebo SoundCloud. Hlavním cílem je vyřešit nepřiměřeně malý podíl z příjmů z hudby, který se autorům a umělcům v tomto oboru dostává.

Audius není postaven pouze na jednom blockchainu, nýbrž rovnou na dvou; Ethereum a Solana. Chod projektu neřídí žádný centralizovaný subjekt, ale komunita lidí, kteří drží nativní token AUDIO. Tito držitelé mají právo hlasovat o změnách a krocích společnosti podobně, jako je tomu u akcionářů. Nejaktivnější uživatelé na platformě nebo úspěšní umělci mohou tokeny získat také formou různých odměn a soutěží.

Na platformě se aktuálně nachází více než 5 milionů uživatelů a nad sto tisíc různých umělců, včetně hvězdných jmen jako Skrillex, Diplo nebo deadmau5. Nový způsob sdílení hudby je ale přínosem především pro začínající a méně známé umělce, kteří dostávají příležitost prezentovat a propagovat svoji tvorbu miliardě měsíčních uživatelů TikToku a nastartovat tak svoji hudební kariéru. Každé video na této sociální sítí má potenciál stát se virálem, protože celkový počet zhlédnutí nehraje v algoritmu doporučování obsahu uživatelům až tak významnou roli.

Ačkoliv příjmy společnosti Audius jsou momentálně ve srovnání s centralizovanými konkurenty vcelku zanedbatelné, partnerství s TikTok přináší nové způsoby monetizace obsahu a otevírá dveře milionům nebo dokonce stovkám milionů novým uživatelům, což bude mít s největší pravděpodobností za následek další růst decentralizované platformy.

Nemáte oprávnění vkládat komentáře