Reklama dobývá vesmír. První billboard se objeví na oběžné dráze a inzerovat na něm můžete i vy    Foto: Shutterstock
Čas na přečtení: 3 min

Své místo ve vesmíru si spolu se vzestupem komerčních letů začíná dobývat i reklama. Vystavit si budete moct reklamu, logo, fotku nebo umělecké dílo.

Kanadský technologický startup Geometric Energy Corporation (GEC) se spojil se společností SpaceX Elona Muska a na palubě rakety Falcon 9 vynese do vesmíru na malém satelitu vůbec první reklamní plochu. Samozřejmě se nebude jednat o tradiční billboard, reklamy poběží na pixelové obrazovce na satelitu zvaném CubeSat.

Satelit CubeSat vynese na oběžnou dráhu po cestě na Měsíc raketa, která na svou vesmírnou misi vyrazí v prvním čtvrtletí roku 2022. Výstavba reklamní verze satelitu CubeSat, již byla podle Samuela Reida, CEO a spoluzakladatele GEC, zahájena.

Satelit s digitální reklamní plochou, který by měl vážit kolem 40 kg, bude na oběžné dráze prvním svého druhu. Dosud se společnost kromě řady dalších aktivit na poli technologického průmyslu zaměřovala na výrobu tradičních satelitních družic ze sériových komponent pro komerční účely.

Reklama, kterou nikdo neuvidí

Pro umístění reklamy na jeden pixel reklamní plochy si zájemci musí nakoupit tokeny, pomocí kterých si pak svou reklamní miniplochu nadesignují. Pomocí tokenů rozhodnou, jak bude jejich reklamní pixel vypadat, kde přesně bude na obrazovce umístěn a jak dlouho se bude na tomto místě jejich reklama promítat. Ke koupi bude vždy pět tokenů: Beta pro souřadnici X, Rhoe pro Y, Gamma pro jas, Kappa pro barvu a XI pro čas, po který bude reklama na satelitu k vidění.

“Snažíme se vytvořit něco, co přispěje k demokratizaci přístupu do vesmíru a díky kryptoměnám umožní decentralizovanou spolupráci,” říká Reid a dodává: “Upřímně doufám, že lidé nebudou plýtvat penězi na něco nevhodného, urážlivého nebo útočného.”

A protože pixely jsou příliš malé na to, aby byly vidět ze Země nebo z vesmíru, selfie tyč na družici CubeSat zachytí obraz a bude jej živě přenášet na YouTube nebo Twitch, takže to, na co lidé penězi plýtvat chtějí, se všichni dozvíme vcelku rychle.

Crypto only

Pokud jde o nákup tokenů, ten bude možné provádět pouze v kryptoměnách, jako je Ethereum a v budoucnu možná Dogecoin.

Celá mise vynesení reklamního satelitu na oběžnou dráhu nese název DOGE-1 a je kompletně financována v měně Dogecoin. I tím se tak připravuje půda pro využití kryptoměn k financování vesmírných misí v budoucnu.

Konkrétní částky, na které jednotlivé tokeny vyjdou, zatím Reid odmítl prozradit. A proč tentokrát padla volba právě na parodickou kryptoměnu Dogecoin, která má ve znaku japonského meme psa Shiba Inu, zatím není zcela jasné.

Podle údajů IntoTheBlock existuje devět peněženek, které dohromady drží více než 40 % všech Dogecoinů. Jedna z nich přitom drží celých 28 %. To znamená, že v každém okamžiku jeden z těchto gigantických investorů může vydělat velké peníze a způsobit radikální propad cen, nebo alternativně využívat své vlivné pozice k manipulaci s trhem.

Každopádně je relativně komické, že vedle fenky Lajky, která se jako první živý tvor dostala na oběžnou dráhu, bude mít i první orbitální reklama co dočinění se psem. Jak to s ním dopadne, stejně jako to, jakých reklamních sdělení budeme už brzy svědky, je ve hvězdách.

 

ZDROJ

 

Nemáte oprávnění vkládat komentáře